18 Nov, 04:21PM in sunny Singapore!

Suspected Redeployments (Part 5)

Subscribe to Suspected Redeployments (Part 5) 1,502 posts

Please Login or Signup to reply.
  • TIB967T's Avatar
    222 posts since Dec '13
    • Originally posted by SG5064X:

      TIB1020T TIB1237K TIB1238H SMB1485M SMB8011B SMB8012Z SMB8019E

      >>KJDEP 300

      TIB1206A

      >>KJDEP SP (might have went to 184)

      TIB1102R TIB1117Z SMB1410D SMB1498B

      >>KJDEP 302

      SMB1577G

      >>KJDEP 172 (almost every day on the same AP slot)

      *Suspect 300 & 302 swop BC.Some BC from 300 went to 302 with their perm buses and vice versa.

      *Dont think 8011B even went to 302 in the first place

      *Ever since the SG1710R-SG1713H left KJDEP,1410D & 1498B had been doing on 302 very regularly.

      *I think TIB1206A left 300 after 8028D perm 300.

      *1102R & 1117Z also doing on 302 frequently.

      *CCK Bus spotter,pls help to verify this,thanks.

      1020T KIV, probably S.
      1237K 1238H 8011B 8012Z 8019E negative, 300/302 bc rotate.
      1485M shld be perm as you mentioned.

      1206A yep shld be out as you said, replacement seems to be 8028D.

      1102R and 1117Z still 300 technically, cause follow bc rotate to 302 every 2 weeks.

  • SG5064X's Avatar
    345 posts since Dec '16
    • Originally posted by TIB967T:

      1020T KIV, probably S.
      1237K 1238H 8011B 8012Z 8019E negative, 300/302 bc rotate.
      1485M shld be perm as you mentioned.

      1206A yep shld be out as you said, replacement seems to be 8028D.

      1102R and 1117Z still 300 technically, cause follow bc rotate to 302 every 2 weeks.

      I see,so 1102 1117 1237 1238 8011 8012 8019 8028 rotate between 300 & 302?

      Btw would you know which bus replace 5063Z?

  • SMB42P's Avatar
    5,320 posts since Jan '12
    • Originally posted by TIB967T:

      perm S, replace 1085G.
      1030P replaced by 5122L.

      PS: 172 got quite a number of AP DD, (5066) 5119 5120 5121 5129 are perm AP. not sure if 5454D is 172 perm.

      hmm not 3 AP and 5S DDs? or was it the other way round? I only know as of now 172 should have 8 DDs running...

      Anw keep seeing ex-TIB1086D BC driving SG5138S tho... or issit just coincidence that I always see him drive this bus hahah

      Edited by SMB42P 09 Nov `17, 12:28AM
    • Originally posted by SG5064X:

      SG5165M

      KJDEP 188--> AMDEP SP

      *Saw that bus with AMK Depot EDS.

      *Pls verify thanks

      On 190 today

  • TIB967T's Avatar
    222 posts since Dec '13
    • Originally posted by SG5064X:

      I see,so 1102 1117 1237 1238 8011 8012 8019 8028 rotate between 300 & 302?

      Btw would you know which bus replace 5063Z?

      yes. techically all the 300/302 bendies will rotate. this week is 1238h and 8019e for 300 i think?

      nope, didn't go and observe yet. but got enviro 983 (5059j) today.

    • Originally posted by SMB42P:

      hmm not 3 AP and 5S DDs? or was it the other way round? I only know as of now 172 should have 8 DDs running...

      Anw keep seeing ex-TIB1086D BC driving SG5138S tho... or issit just coincidence that I always see him drive this bus hahah

      I only know 5119 5120 5121 are perm AP, should have more I think. S i'm only certain about 5813 5122.

      1086D bc i'm not sure, haven't seen him for a while. the last time i've seen him he's still driving random bendies.
      I saw the other S bc that day he was driving sg5139p, not sure if it's perm too.

    • Originally posted by SMB42P:

      On 190 today

      i think SG5165M is perm 190.

  • SG5064X's Avatar
    345 posts since Dec '16
    • Originally posted by TIB967T:

      yes. techically all the 300/302 bendies will rotate. this week is 1238h and 8019e for 300 i think?

      nope, didn't go and observe yet. but got enviro 983 (5059j) today.

      My Friend also spotted 8011B on 300 this week.Im not sure whether 8011B even went to 302 in the first place.8011B seem doing AP shift (8028D slot?).1238H did on 300 today.

      SMB5059J 983 driven by 5063Z BC.I got a feeling that either 1 B2/B3 A95 or E500 will perm 983 to replace SG5063Z...

      Edited by SG5064X 09 Nov `17, 12:40PM
    • Originally posted by TIB967T:

      i think SG5165M is perm 190.

      It's still a 188 perm I think.Coz 188 & 190 are prone to switch their B9TL buses very commonly...

  • SMB315C's Avatar
    1,957 posts since Sep '14
  • TIB967T's Avatar
    222 posts since Dec '13
    • Originally posted by SG5064X:

      My Friend also spotted 8011B on 300 this week.Im not sure whether 8011B even went to 302 in the first place.8011B seem doing AP shift (8028D slot?).1238H did on 300 today.

      SMB5059J 983 driven by 5063Z BC.I got a feeling that either 1 B2/B3 A95 or E500 will perm 983 to replace SG5063Z...

      when 8011b on 300, usually is driven by 302 BCs, and always running on AP shifts. So I thought it's like from 302. Don't think it's replacing 8028D.

      And 1238H today is on 302, and SG5430Y is on 983. Seems to be on 5059J's slot ytd.

    • Originally posted by SG5064X:

      It's still a 188 perm I think.Coz 188 & 190 are prone to switch their B9TL buses very commonly...

      it's often seen on 190 nowadays, and consistently driven by the same driver.

  • SG5064X's Avatar
    345 posts since Dec '16
    • Originally posted by TIB967T:

      when 8011b on 300, usually is driven by 302 BCs, and always running on AP shifts. So I thought it's like from 302. Don't think it's replacing 8028D.

      And 1238H today is on 302, and SG5430Y is on 983. Seems to be on 5059J's slot ytd.

      8028D BC driving 302 more regularly than 300 these days.

  • SMB42P's Avatar
    5,320 posts since Jan '12
    • Originally posted by carbikebus:

       

      which of these buses out of 985?I suspect 31X.

      SMB11D SMB12B SMB13Z SMB31X SMB41S SMB42P SMB72C SMB73A SMB74Y SMB75U SMB76S SMB77P SMB79J SMB86M SMB87K SMB88H SMB89E SMB114R SMB123P

      SMB11D could be one of the buses that is out of 985. Frequently seen on 700/A these days

  • SG5064X's Avatar
    345 posts since Dec '16
  • carbikebus's Avatar
    20,285 posts since Nov '03
    • Originally posted by SMB42P:

      SMB11D could be one of the buses that is out of 985. Frequently seen on 700/A these days

      Today morning on service 67

  • SMB42P's Avatar
    5,320 posts since Jan '12
    • Originally posted by carbikebus:

      Today morning on service 67

      Can observe further.. quite awhile nvr see this bus on 985 already

  • TIB967T's Avatar
    222 posts since Dec '13
  • SG5064X's Avatar
    345 posts since Dec '16
    • Originally posted by TIB967T:

      suspect

      SMB8021Y >> KJ300 (S)
      replace the former TIB1076H slot

      So 300 have 1 AP A24 & 1 S A24?

  • TIB967T's Avatar
    222 posts since Dec '13
    • Originally posted by SG5064X:

      So 300 have 1 AP A24 & 1 S A24?

      Ya should be. AP 8028 S 8021.


      btw 8011b back on 302 with ex-8001E bc.

      Edited by TIB967T 16 Nov `17, 11:54AM
  • SG5064X's Avatar
    345 posts since Dec '16
    • Originally posted by TIB967T:

      Ya should be. AP 8028 S 8021.


      btw 8011b back on 302 with ex-8001E bc.

      Is 8028D back on 300?

      Btw,did any B2/B3 A95 do on 983AP_ _ slots today?

  • 23ispolo's Avatar
    5,724 posts since Jun '13
    • Originally posted by SG5064X:

      SMB1470E SMB1473Y

      >>KJDEP 67

      Likely replacing SMB3098J and SMB3099G... SMB1470E has the President's Challenge ad, probably taking over from SMB3098J.

  • TIB967T's Avatar
    222 posts since Dec '13
    • Originally posted by SG5064X:

      Is 8028D back on 300?

      Btw,did any B2/B3 A95 do on 983AP_ _ slots today?

      No idea, this week is 1102R 8019E 1210L and 1 more bendy for 300 AP.

      Nope i don't think. I've been seeing SG5430Y sub SG5063Z, the other 2 slots didn't manage to see rego, should be WEG.

  • SG5064X's Avatar
    345 posts since Dec '16
    • Originally posted by TIB967T:

      No idea, this week is 1102R 8019E 1210L and 1 more bendy for 300 AP.

      Nope i don't think. I've been seeing SG5430Y sub SG5063Z, the other 2 slots didn't manage to see rego, should be WEG.

      5747J on 983 on Wednesday (983PM03),replacing 5065T? My friends saw an E500 on 983 AP shift yesterday not sure which slot it is on tho...

      Today, SMB5890A also do on 983,not sure which slot it is on.

      Edited by SG5064X 17 Nov `17, 11:36PM
    • Suspect 1 190 DD bus will perform crossover trip(S) to 983 during PM Peak.CCK spotter pls verify this, thanks.

Please Login or Signup to reply.